Summa sidvisningar

lördag 18 februari 2012

Tröttlördag...

Vilken lång dag detta varit!
Inte i nån positiv bemärkelse.
Inte alls.
Lång och tråkig.
***
Vaknade vid tretiden inatt, med närapå kramp i magen.
Spenderade nån timme på toa innan jag vågade gå och lägga mig igen.
***
Jag trodde nog jag skulle få sova länge.
Men inte då, kvart över sju vaknade jag igen med fortsatt värk i magen.
***
När klockan var ungefär halv åtta ringde telefonen.
Så tidigt - min första tanke var: vad är det nu som hänt???
Men det var ett trevligt samtal!
Det var Ulla som ringde.
***
Dom var ute på shoppingrunda.
Bl a på Silk Market, som jag inte riktigt fattat vad det är.
Men nån sorts marknadsplats i flera våningar tror jag, med toktjockt av folk.
Ulla och Janne hade konstaterat att när Nettan kommer ska vi nog inte ta henne hit!
I så fall kommer vi att få åka polisbil därifrån.
Kan nog stämma det, jag skulle säkert få idiotspel.
Jag har varit på Ockelbo marknad en gång och det gör jag ALDRIG om!
Det här stället är säkert som Ockelbo i kubik upphöjt till miljarder.
***
Nog om det!
Åter till långlördan.
***
Bäddade på soffan och slötittade på Vinterstudion tills det var dags för kryss.
Melodikrysset med bästa vännerna i FB-gruppen MTHW.
Ulla o Janne på FB-chatten.
Ganska lättlöst kryss.
***
Fortsatte sen att ligga på soffan nån timme, lurade nog till lite.
***
Sen var det dags att ta fram prickiga dragkärran och gå till affären.
Jag har inte handlat på hela veckan så det var tomt i kylen.
Nu är det i alla fall fyllt för ett par dagar.
***
Soffan igen och längdskidor den här gången.
Lite mat, för att fylla på energinivån.
Vilken energi?
En lur på soffan igen.
***
Så blev det dags för Melodifestivalen som idag hade ganska bra bidrag.
Ja, inte alla då...
Knäppte direkt över när jag hörde resultatet av omröstningen.
Det räckte för mig!!!
***
Snart är det dags för sängen.
Det har varit en lång och ansträngande dag.
Pust, stånk och stön...
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar