Summa sidvisningar

torsdag 23 februari 2012

Bussresenär...

Nu har jag varit pendlare några dagar och det blir nog ett par till.
Det är så skönt att ha promenadavstånd till jobbet och slippa bussa varje dag.
***
Det är ingen ordning på bussen från Hofors.
I tisdags missade jag halv åtta bussen så jag fick vänta på nästa.
Småkyligt att sitta där i busskuren innan åttaturen kom.
Det var en ledbuss med ganska gott om plats.
Dessutom går en förstärkningstur från ReseCentrum.
Hann in och få en snabbkaffe och en toast på Donken.
Men det är inte så kul att stressa.
***
Onsdagen väljer jag att ta åttaturen direkt.
Var ute i god tid så jag inte skulle missa bussen.
Åttaturen är betydligt bättre den än den som går innan.
Ingen ledbuss, ingen förstärkning och den är smockfull med folk.
Det är ståplats redan när man kliver på vid Enen.
Har man otur är det ståplats ända till Gävle sjukhus.
Hur kul är det på en skala.
Hoppade Donken, gick direkt till jobbet.
***
I morse gick jag ut i riktigt god tid eftersom jag misstänkte att det var halt ute.
Mycket riktigt.
Det hade varit klockrent med skridskor.
Helvete vilken tid det tog att gå med myrsteg.
På andra sidan gatan såg jag två ungdomar dratta på röven.
Vid hållplatsen är det förenat med livsfara att kliva av.
Jag såg flera som var på väg att halka vid första steget ut.
***
Bussen var en hel kvart försent.
Det var inte tal om att ens tänka Donken.
Raka vägen till jobbet där dom redan hade börjat med mötet.
Före överenskommen tid...
***
Jag har varit hemma i Sandviken på eftermiddan.
Möblerat upp lite med bord för att se hur många stolar som behövs.
Blev rätt hyfsat tycker jag.
Men det är bara i två veckor som det håller,
sen blir det lik förbannat för trångt.
***
Det måste lösa sig snart annars får jag
TOKSPEL!!!
***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar