Summa sidvisningar

måndag 6 februari 2012

Denna dagen ett liv...

Skönt att komma tillbaka till jobbet igen tyckte jag i morse.
Men jag ska ju ta mig dit också.
Jag har ju inte så långt, men ibland är det ett helt företag att gå!
***
N Götgatan har trottoarer på båda sidor om gatan, men var det plogat för gångtrafikanter?
I helvete heller, antingen försöka gå i andras knöliga fotspår eller
gå på vägen.
Det blev på vägen, med dödsförakt bland både bilar och bussar.
Puh...
***
Tog sen vägen om Hansens och köpte en frukostmacka.
Det första jag gjorde när jag loggat in på datorn var att sätta på ett par koppar kaffe.
Det dröjde inte länge förrän jag var i full gång
och jag skulle ju bara...
Jag glömde nästan bort frukostfikat.
Men jag var duktig nog som gick ifrån skrivbordet och satte mig i en
besöksfåtölj med fikat en liten stund.
***
Jag hade ju lite att ta i kapp efter tre dagars frånvaro.
Fullt upp med pärmar, webbstöd, månadsrapporter, signering,
inscanning av dokument och uppdatering i Workbuster.
Skicka kallelse till ny deltagare, några telefonsamtal hit och dit.
Förberedelser för eftermiddagens gruppträff.
***
Helt plötsligt var klockan 12.50 och jag hade missat lunchen.
13.00 skulle jag starta upp gruppträffen.
Mina deltagare kom i god tid innan, så jag hann inte äta, den fick väl vänta så länge!
Full fart att göra i ordning kaffe och te till deltagarna.
***
Det blev en mycket bra gruppträff, bra diskussioner med hjälp av språkstöd.
Delade ut nya tider för enskilda samtal senare i veckan.
Planering för nästa måndag tillsammans med mitt språkstöd,
***

Kl 15.00 var det dags för ett enskilt samtal.
En ung kvinna som hade problem med sin läxa på SFI.
Vi gick igenom den och hon fick lite hjälp hur hon skulle ta sig an uppgiften.
***
Därefter var det dags för några telefonsamtal till Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan
för att kolla upp ett par ärenden.
Mail till chefen som inte var anträffbar på telefonen.
***
Hoppsan, lunchen som jag skulle äta efter gruppträffen
hade jag glömt igen.
Det var liksom inte läge att äta när klockan var långt efter 17.00 och jag
skulle ha gått hem för länge sen.
Matlådan får vänta till imorgon!
***
Väl hemma orkade jag inte göra nåt käk.
Det blev en kopp te och ett par smörgåsrån med ost på.
Satte mig i soffan och vips så hade jag nickat till.
***
Nu är klockan snart 00.30 och det börjar bli dags att krypa till kojs!
***
Fast KattFröken har ju sin galna halvtimme just nu.
Hon får rasa av sig innan jag lägger mig!
***

***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar