Summa sidvisningar

söndag 4 december 2011

Fix o trix...

Lite stök här hemma.
Haft storstädning i badrummet.
***
Dammsugning och torkning av golven
i resten av lägenheten.
Inte så betungande egentligen.
***
Det som är mest problem är att KattFröken är i vägen.
Just precis överallt.
Hon bara lägger sig nånstans där jag ska vara.
Eller springer runt fötterna på mig.
***
Rensat i hyllan.
Tagit bort en massa böcker.
Lagt undan i kartonger.
***
En massa annat som jag samlat på mig.
Sånt som jag inte behöver.
Inte ha stå framme i alla fall.
Jag som säger så stort att jag har slutat samla.
Pyttsan.
***
Nu känns det rätt hyfsat.
Jag är nöjd
Nästan.
***
Nu är det skidskytte och lite mat på programmet.
Väntar på Ulla till eftermiddan.
Det blir glögg och handboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar