Summa sidvisningar

tisdag 13 december 2011

Planerar för jullunch...

***
Jag ska skapa en alldeles egen julaftonstradition.
Det har jag aldrig gjort förr.
Jag har alltid hängt med på andras julaftnar.
Så det är väl verkligen på tiden att jag bestämmer själv hur jag vill ha det!!!
***
Jag ska ha jullunch hos mig.
För tjocka släkten.
För dom som vill och kan komma.
***
Jag ska göra som mamma och pappa gjorde på julaftonsförmiddag.
Bjuda på tomtegröt, kålsoppa och skinkmacka.
Kålsoppa som är gjord på skinkspad.
Så det får jag väl köpa - haha!
***
Lite mer blir det väl.
Tomas vill ju ha cole slaw till skinka.
En god ost och några munsbitar.
***
Öl, julmust och glögg.
***
Avsluta med en kopp kaffe.
Creme de banana och Amaretto.

Då blir UllaCarin glad!

Precis som hos mamma och pappa!
***
Sen är resten av julaftonen alldeles min egen.
***

2 kommentarer:

  1. Låter bra, tycker jag:)
    /Eva Lq

    SvaraRadera
  2. Låter som en härlig julafton Nettan=)) Du gör helt rätt och jag tror tamefasen att en sådan julafton är något som jag ska ta till mig:)) Önskar dig en fin fortsättning på veckan. Kram Pia

    SvaraRadera