Summa sidvisningar

måndag 15 februari 2010

Mycket i huvudet...

***
Har varit till doktorn i Gävle idag.
Lååångt samtal kring Gbp-operation.
Den är förenad med stora risker.
85% är lyckade operationer, med höjd livskvalitet som följd.
15% medför konsekvenser, allt från omoperationer till dödsfall.
Det tål att tänkas på.
***
Dessutom hänger jag på gärsgårn, för gammal...
Innan läkarna tar beslut ska jag göra lungröntgen, jag har ju rökt i många år,
ska göra EKG, ta bajsprover samt träffa dietist.
Jag ska ta reda på ännu mer om operationen och sen behöver jag också fatta MITT beslut:
Ska jag eller ska jag inte gå igenom allt detta?
***
I lördags fick jag mail från SvT om revansch i Vem vet mest.
Idag svarade jag på det.
Det dröjde ca 20 minuter efter att jag svarat så ringde SvT.
Jag är inbokad att delta i inspelning 1 maj.
Det blir att fira Valborg och Första Maj i Göteborg.
Jag tar tåget ner en fredag, spelar in lördag och tar tåget hem igen söndag eftermiddag.
Jättekul...
***

2 kommentarer:

  1. Nettan. hur det än blir, vad du än gör så är du underbar!!! du är bara så bäst<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Hello =)
    Ja det är ett tufft beslut att fatta, jag har ju sett hur lyckad operationen va för min mamma och även för två av mina vänner.
    själv ska jag ta två prover å är dom ok så skriver läkaren en remiss till överviktsenheten i Torsby å sen få vi se vad dom beslutar där men får jag göra en operation så gör jag det...har redan bestämt mig
    Hoppas att allt är bra annars å att solen lyser upp det gråa trista för dig
    kramar kicki

    SvaraRadera