Summa sidvisningar

onsdag 29 december 2021

Nyårsafton 2021

 



Jag har planerat mat både för nyårsaftonen och nyårsdagen.

Beställning från Coop kommer onsdag förmiddag, då har jag bl a beställt oxfilé i bit. Det ska bli några måltider av den, ska räcka i flera dagar är det tänkt.

Nyårsafton
Min goda räkcocktail - räkor, sallad, ägg, chili, sparris, baconströssel och hemslagen majonnäs.
Oxfilémedaljonger, hasselbackspotatis och murkelsås med en skvätt sherry i.
Kaffe Orange.
Rosa Chapel Hill till mat och tolvslaget.

Nyårsdagen
Ta reda på resten av oxfilén. 
Carpaccio, tunt skivad filé, olivolja, ruccola, pinjenötter, kronärtsskockshjärta, flagor av grana padano.
Biff Rydberg, creme fraiche med pepparrotsvisp.
Carlsberg 3,5, O.P. Andersson.

Resten av helgen och nån dag framåt - rester.
Tror det blir räkor och majo över så jag får en Toast Skagen.









Nu ska jag försöka sova en stund. Coop anländer nångång mellan 08.00 - 11.00. Får närmare besked på mobilen med GPS senare.

Kaffet till Vinterstudion är förberett, bara att trycka på knappen.


Gott Nytt År och Lev väl!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar