Summa sidvisningar

måndag 29 mars 2021

Läkarbesök...

Nu har jag kommit hem från läkarbesöket. Jag träffade dr Rafael en jättegullig kille. Det var längesen som jag upplevde ett avslappnat besök hos doktorn. I nästan en halvtimme samtalade vi och han kollade blodtryck och lungor. Han tog sig verkligen tid och jag kände mig inte det minsta stressad, så där som jag annars alltid gör hos doktorn.

Jag är frisk!!! Blodtryck är något högre än tidigare men behöver ingen justering av medicin. Socker lite för högt men behöver inte åtgärdas. Jag behöver bara dra ner på sockerintaget så fixar det sig självt. Jag blir kallad till ny provtagning och läkarbesök om ca 6 månader. 

 

När det äntligen är dags för oss 70+ att få vaccin, då går det knappt att boka tid. Det finns inga tider, det är för liten tillgång på vaccin, det är för högt tryck på bokningssidan osv osv. Bara att kolla 1177 femtioelva gånger om dagen, det är som att sitta i telefonkö nästan. Jag ska också boka gratis transport till och från vaccintillfället. Skönt att slippa krångla med dyr taxi, 179 spänn kostade kalaset idag. 

Det bästa med besök på Sandvikens sjukhus är cafeterian. Gott kaffe och kanongoda, frasiga frallor med ost och skinka. Det är liksom obligatoriskt...

Igår kom jag på att det är påsk den här veckan, det hade jag fullständigt missat. Inte för att det har nån betydelse, dagarna flyter ju ihop ändå. Men på nåt sätt ska jag väl kunna fira. Jag har skickat en liten påskslant till mina 3 barnbarnsbarn, Johanna, Olle och Nellie. Föräldrarna får bestämma vad som ska vara i påskäggen. 

Lite god mat till helgen kanske, köttbullar, ägghalvor, en omelett och en folköl är väl lagom påskmat. Jag har hittat ett recept på Apelsinkyckling i ugn som jag ska testa. Det låter riktigt gott, har slagit till med en majskyckling. Panerad schnitzel är också inplanerat nån dag, det är faktiskt en av mina älsklingsrätter. 

 

   

Idag blir det makaroner och falukorv, det är rätt gott det också.


Lev väl!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar