Summa sidvisningar

tisdag 20 augusti 2019

Nya äventyr igen...



Så mycket till äventyr blir det väl inte. Men en ny vända till Helsingfors, den här gången med mitt favoritfartyg Viking Gabriella.


Det ska bli skönt att komma iväg igen. Jag har inte varit på Östersjön sen midsommar (vojne vojne). Som jag berättat tidigare så gör jag inte ett förbannade dugg på mina kryssningar. Äter, dricker, läser och tittar på folk. Bara går omkring och liksom fyller år! Jag gör som jag vill, när jag vill och OM jag vill. Nog har jag det förbannat bra? Hoppas bara att knäna håller, dom har trilskats med mig i några dagar nu.


När jag kommer ombord väntar lite godsaker i hytten.


Jag har förbeställt bubbel, jordgubbar och makroner. Jag slipper gå till Tax-free och köa. Sen blir det röda sammetssoffan i LivingRoom som vanligt. Jag ska också prova en ny Pop-up-restaurang med italienskt tema. Ska iaf kolla hur det ser ut.

Väskan är nästan färdigpackad och min nya plånbok med plats för mobilen är laddad.


Snart är kaffet klart och jag ska gå ut på balkongen en stund. Så intressant att se hur nybygget utvecklas och jag har ju fått ny utsikt sen dom rev ett gammalt garage utanför. Nu ser jag nästan ända hem till Sirpa.

Ingen matlagning idag, det blir en blandad sallad från Milano.


Lev väl!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar