Summa sidvisningar

måndag 12 augusti 2019

Första dan...


Min första vardag som heltidspensionär blev en kort dag. Jag vaknade som vanligt vid femtiden men somnade om.

Jag sov till - hör och häpna - 12.10.

Det blev minst sagt en konstig dag. Jag gjorde kaffe och satte mig i soffan, och vad gjorde jag, jo jag slumrade till i nästan en halvtimme.

För att piggna till ordentlig gjorde jag en ny kopp kaffe (den första hade kallnat) och gick ut på balkongen. Skulle försöka läsa ut boken jag höll på men det gick inte så bra. Den är sjukt seg! Jag har fortfarande några sidor kvar...

Resten av dagen har bara gått utan nåt vettigt. Jag har ju tvättat en maskin förstås, men det är också allt.
Det gäller att försöka få till nåt rutinliknande annars kommer jag att tråka ihjäl mig själv.

Min uvi har iaf backat undan och jag är någorlunda pigg igen och jag behöver ingen ytterligare antibiotikakur.

Jag har fått kallelse till Ögon i Gävle för "gula fläcken-kontroll" 30 aug. Jag hade lite problem hur jag skulle ta mig till sjukhuset. Att åka buss är inget alternativ då det är alldeles för långt att gå mellan hållplats och sjukhusentrén. Jag kan visserligen åka tåg och ta taxi till och från sjukhuset. Men fan va krångligt. Tur jag har Tomas som skjutsar gamla morsan!

Viking Lines Finlandskryssningar har gjort en vända till Tallin från midsommar tills nu. Det var därför jag åkte med Silja Line i midsomras, men jag bokade också in en augustiresa.


Nästa onsdag bär det iväg till Helsingfors. En sån där vanlig bara-äta-dricka-sova-resa. Tur att jag betalade vid bokningstillfället för just nu är det lite ebb i kassan. Det har varit ovanligt mycket utgifter. Jag har börjat se över min ekonomi, tagit bort en massa abonnemang och prenumerationer som är onödig.

Pensionärstillvaro, det kommer att bli bra det här.

Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar