Summa sidvisningar

onsdag 8 augusti 2018

Tuff tillvaro...

Juli månad blev verkligen en tuff månad.
Vädermässigt.
Extremtemperaturer och skogsbränder.

Jag kunde bara jobba två dagar i Gävle
sen var det stopp för min del.

Jag tål verkligen inte värmen,
slutar helt enkelt att fungera!

Jag kan knappt andas och svetten bara rinner.
Ingen aptit, illamående och yrsel.
Vatten, Resorb, kalla handdukar och en pelarfläkt
har varit min räddning.

Jag ringde 1177 och frågade om råd.
Ålder, övervikt och högt blodtryck är inte att leka med 
under såna här extrema förhållanden svarade sköterskan.

Jag skulle fortsätta som jag gjorde, se till att äta för att få energi,
men också vara uppmärksam på min kroppstemperatur.
Värmeslag kan slå till snabbt!
Blev ju inte direkt lugnad av svaret.

Tack och lov är den värsta värmen över (undantag idag).
Regnet och åskvädren har gjort underverk med mitt mående.
Nu hoppas jag verkligen att det är slut på hettan.

Nästa vecka ska jag jobba igen, mån-ons heldagar.
Sen ungefär en dag i veckan, ibland två.
Det känns bra för det är faktiskt öken att bara vara hemma!
Tur att EM-veckan har brutit av tristessen dom här senaste dagarna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar