Summa sidvisningar

söndag 4 mars 2018

Vasaloppssöndag...

Det är få idrottshändelser som
är så traditionsbundna som Vasaloppet.

Det är en häftig bild när hela fältet går iväg.
Lika häftigt att se när helikoptern 
följer "ormen" från siste man till ledaren.

Jag är klistrad framför TVn varje år.
Frukosten förbereds redan kvällen innan så det är bara att
duka fram och knäppa igång kaffebryggaren.
Sen kan jag i lugn och ro sitta/ligga i soffan och följa loppet.
Bara att hoppas på att det blir en svensk segrare.
Det hör ju tyvärr inte till vanligheterna nu för tiden!

Jag har bokat en resa i påsk.
Elite Hotell Knaust i Sundsvall ska få påhälsning.
Det är faktiskt skönt att boka bort storhelgerna.
Påsk, midsommar och jul.
Ensamheten känns mera påtaglig vid såna tillfällen.
Då är det skönt att åka bort nånstans,
få träffa andra/nya människor och bara ha det bra.

Hotell Knaust är ett av mina favorithotell.
Näe, fel - det är nummer 1!
Gammal miljö, skön atmosfär, bra personal och fina rum.
Det ligger mitt i centrum, stora torget runt knuten.
Bra restauranger att välja på alldeles intill.
Hahaha, nu låter jag precis som en reklambroschyr.

Härligt att ha något att se fram emot!

Ha en fortsatt skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar