Summa sidvisningar

lördag 17 mars 2018

Sakta men säkert...

...försöker jag skona min mage.

Har länge pratat om att köpa laktosfria produkter.
Fil, grädde och creme fraiche 
har jag testat med hittills ganska bra resultat.
Jag kör med ICAs egna produkter,
dom är billigare än Valios.

Jag har även köpt bregott och smör,
men jag har läst att det är ganska onödigt.
Det är inte mycket laktos där, så det är försumbart.
Skulle ha läst först...

Ska så småningom eventuellt minska på gluten.
Har testat några produkter tidigare,
pasta bl a men det var då fan ingen höjdare.
Köpte flingor häromdagen,
dom var helt smaklösa och stenhårda.

Jag får utvärdera dom laktosfria produkterna
till att börja med.
Kanske det räcker för att magen ska bli bättre.
Jag håller tummarna för det.

Idag är det skidor för hela slanten.
Har sett Birkebeinerrennet, norska Vasaloppet.
Alpint på gång nu och sen är det
längdskidor från Falun och skidskytte från Holmenkollen.
SM-final i bandy, inte att förglömma.

Heja Saik

Jag har just ätit en god brunch med
äggröra på rostat bröd, bräckt kassler och sött te.

Senare idag ska jag göra köttfärs med massor av lök i ugn
Gör en helt vanlig köttfärssmet,
lägger hälften i botten på en ugnsfast form,
ett lager stekt lök och resten av smeten överst.
Skjuts in i ugnen.
Har gjort det nån gång förut,
för länge sen i mitt tidigare liv.
Kokt potatis till.
Blir många matlådor det att frysa in.

Till kvällen ska jag göra chicky bits.
Ska bli gott att doppa i sötsur chilisås.

Ha en go lördag...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar