Summa sidvisningar

söndag 18 februari 2018

Depåerna påfyllda...

En skön och avslappnande helg i Falun.
Matchande packning.

Fredag till måndag.
Ett härligt rum och god mat.
Jag har varit riktigt lat utan att ha dåligt samvete.

Jag behövde verkligen ladda alla batterier
efter bottenskrapet förra veckan.
Ingen förbättring med knäna förstås
 men det har jag ju inte räknat med heller.

Jag har börjat lära mig gå med min röda fina käpp.
Inte alldeles enkelt men det går.
Jag har faktiskt fått många komplimanger för den.

Jag har som sagt varit jäkligt lat.
Det är ju jättebesvärligt för mig att äta buffé,
det där med att stå i kö, balansera tallrikar, koppar och bestick.
Jag har upptäckt att roomservice är kanon.
Beställer frukost i lobbyn, passar på att ta en fika

Man beställer i förväg vilken tid man vill ha frukost,
väljer från en meny så kommer en trevlig 
servitris/servitör och ställer in brickan.
Frukostbricka nr 1

Sen kan man äta frukost/lunch hela dan om man vill.

I fredags och igår gick jag ner till O´Learys för att äta.
Jag har ätit fish´n chips och quesadillas, 
druckit öl och Kaffe Karlsson
En väldigt gräddig Kaffe Karlson

Igår hade jag sällskap till käket.
Några holländare som är här och åker skidor,
bor i min korridor (lite stimmiga är dom).
Men jättetrevliga tjejer och killar som bjöd på ett par öl.
Tjejerna var jätteimponerade av min röda käpp.

I morse hade man glömt mig kl 8.00.
Jag ringde receptionen och frågade om nåt gått snett.
Hon bad om ursäkt och fixade så jag skulle få min frukost.
När servitrisen kom så ursäktade hon femtielva gånger.
Dessutom hade man kompenserat dröjsmålet.
Det var frukost för en vecka nästan och lite extra grejer
som inte är med på den vanliga menyn.

Eftersom jag sovit lite kravligt inatt har jag lurat lite av och till.
Täcket var för tungt och prassligt, kuddarna på tok för mjuka.
Dessutom hade jag jätteont i knät,
visste inte riktigt hur jag skulle ligga.
Krånglade länge innan jag drog täcket ur lakanet
och sov bara med lakan.
Tupplurar

Naturligtvis har jag tittat på OS också.
Ikväll när jag skulle gå ner och äta kom jag på att
det skulle ju bli Bingolotto.
I stället beställde jag mat och en öl på roomservice.
Hot´n spicy ribs

Bingolotter
Så kvällen blir lika lat som resten av helgen.
Mat, öl, Bingolotto och Bron.

Imorgon bär det av hemåt igen och på tisdag ska jag jobba!
MissNetsky


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar