Summa sidvisningar

lördag 6 januari 2018

Mår bra - gör bra...

Jag ligger på soffan och filosoferar lite.
Tänker lite på hur vi människor är mot varandra.
Främst dom människor vi har närmast.

Jag försöker ge uppskattning och bra feed-back till andra.
Ibland får jag uppskattning från vänner och kollegor.
Det känns ju så bra och självkänslan växer.
I mitt jobb är det viktigt att hjälpa andra människor växa.

Det var länge sen jag gav mig själv feed-back.
Det händer väl att jag klappar mig själv på axeln ibland
när jag tycker jag har gjort nåt bra.
Men det är alldeles för sällan!

Det är dags för det och jag gör det på det sätt
som jag lärt av Mia Törnblom.


BRA
Jag är värdefull för mig själv och för flera andra.
Jag är en god medmänniska.
Jag är värd att må bra.
Jag kan uppskatta det lilla i vardagen.

TACK
Tack för att jag mår bra.
Tack för min familj och mina vänner.
Tack för mitt liv.
Tack för att jag är jag.

HJÄLP
Hjälp mig att vara värdefull.
Hjälp mig att må bra.
Hjälp mig att inte ta människor och saker för givet.
Hjälp mig känna harmoni.

Om jag inte mår bra kan jag inte heller göra bra.


Jag är viktigast i mitt liv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar