Summa sidvisningar

lördag 27 januari 2018

Helg i soffan...

Jag håller mig hemma och inne i helgen.
Soffan, skidor och datorn.
Så ser tillvaron ut.
Inte helt olik andra helger.

Mitt knä spökar som bekant och jag har ganska ont.
Jag törs banne mig inte gå ut i halkan.
Rampen utanför är som vanligt sparsamt sandad, 
det är likadant utanför sophuset och fram till Ullas port.
Över parkeringen fram till Kanalkiosken ska vi inte tala om.

Nu har jag beställt en promenadkäpp med en halkpigg.
Det ska nog hjälpa bra när jag inte kan använda rollatorn.
Tror den blir bra på jobbet och när jag ska ut på resor.
Jäkligt fin är den också! 

Jag har just tackat nej till Janes födelsedagskalas.
Hon fyller ju 24 år till veckan och bjuder på fika idag.

Dom har ju en massa trappsteg att gå i.
En kort stentrappa från gatan och en trätrappa till dörren.
Jag har jättesvårt att gå i dom, särskilt när det är halt.

Jimmie har också nyligen haft födelsedag.
Han fyllde 26!


Förstår inte var åren har tagit vägen.
Dom var ju för fasiken snorungar nyss!
Jag har så många härliga minnen från deras småbarnsår!
Här är några...







Underbara barnbarn - jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar