Summa sidvisningar

måndag 25 januari 2016

120-årsjubileum...

UllaCarin och jag är 120 år tillsammans.
Vad sägs om det?
Ja inte förrän imorgon.
Då är det UllaCarins födelsedag.

Storasyster
Lillasyster

Vi ska fira det på lördag här hemma hos mig.
Då är alla andra bannlysta.
Bara syster och jag.


120-årsmeny

Vi börjar med lite plock:
Gratinerade tunnbrödsrullar med
parmesan, prosciutto och sambal oelek.
Minikrustader med salami, brie och fikonmarmelad.
(Ja det är dina recept Åsa)
Vi dricker Prosecco till plocket.

Som förrätt äter vi:
Sammetslen jordärtsskocksoppa med
baconströssel och krutonger.

Varmrätten blir:
Oxfilé Provencale
av amerikansk tenderloin

Vi dricker:
Moët & Chandon 2006 Grand Vintage
till både för- och varmrätt.

Dessert:
Kaffe och glass.

Allt är inhandlat och klart utom tenderloin och prosecco.
Redan ikväll ska jag börja förbereda
ost och salami till krustader samt
göra tunnbrödrullar och frysa in dom.
Gratineras när det är dags.

Jag har beställt 2 fina champagneglas med gravyr
till syster och mig.

Dom kommer inte att hinna komma till lördag
så vi får dricka ur mina Milleniumglas.

Hoppas den här arbetsveckan går fort!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar