Summa sidvisningar

lördag 28 november 2015

Försmak...

Jag fick lite julfeeling bland alla tända ljus.
Och för en stund sen satte jag upp en 
ljusslinga på balkongen.
Lite gles, men den får duga.

Så helt plötsligt blev jag sugen på ett litet smörgåsbord.
Med betoning på litet!
Nettans adventsbord kan vi kalla det.

Det började med att jag skulle göra köttbullar.
Nu är det full fart!

Fram med ägg, göra majonnäs och skala räkor.
Omelett och ett par krustader med stuvning.
Ett par varmkorvar får spela prinskorv. 
Så här kan det nästan bli.
Gammal bild.

En skvätt snaps har stått i kylen i flera månader.
Skulle ha haft nån öl till men det får jag väl klara mig utan.

KattFröken ska också få sitt.
Några räkor kan jag undvara till henne.

Förhoppningsvis får jag besök av Lillstrumpa!

En skön lördagseftermiddag med andra ord.

1 kommentar: