Summa sidvisningar

söndag 20 september 2015

Söndag...

Söndag betyder lång frukost.
Idag blev det rostat bröd med ägg och kaviar
och en stor kopp te.
Kaffet drack jag på balkongen.
Ingen höjdare för det var rejält kyligt.


Söndag betyder också matlagning.
Packa matlådor.
Jag har lite svårt att stå länge 
eftersom ryggen fortfarande protesterar
så jag får helt enkelt sitta.
Lite krångligt men det går.
Tack och lov för kökspallen.


Söndag betyder soffan, bok och nån film.
Jag har upptäckt Netflix, inte dumt alls.
För tillfället är det lite si och så med böcker
Jag har en hel hög på lut
men jag har inte haft ro att läsa.


Söndag betyder fika på eftermiddan.
Med eller utan kaffebröd.
Kanske besök av nån när eller kär...


Jag gillar söndagar helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar