Summa sidvisningar

söndag 24 november 2013

Husmorsbestyr...

Det har varit en bra helg.
Lagom med vila och lagom med bestyr.
På lördagen hade jag besök av Jane.
Vi hade lite att prata om eftersom det var ett tag sen vi sågs.
 
Idag har jag lekt husmor.
Har bakat kakor
Kors i taket!
 
Jag har också planerat för min jullunch.
Dessutom gjort inköpslista för hemköp från ICA.
Det enda jag behöver handla sen är färskvarorna.
Köttbullar och en liten Janssons frestelse 
ska jag göra i veckan och frysa in.
Ganska skönt att ligga steget före.
 
Luciafika har jag också planerat för.
Lite glögg och pepparkakor.
Roquefordost som ska brännas av med lite råsocker.
Det blir smaskens det.
 
Adventsstakarna är på plats.
Nästa helg är det dags för gardinbyte.
Och lite annat pynt.
Sen är det transportssträcka till jul.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar