Summa sidvisningar

söndag 12 maj 2013

Jag önskar...

Jag älskar verkligen mitt liv.
Jag har min familj och goda vänner.
Ett jobb som jag trivs med.
Härliga arbetskamrater.
En underbart trivsam lägenhet så gott som mitt i stan.



Sist men inte minst min käraste KattFröken.
Jag mår alldeles fantastiskt bra,
(ja förutom knäna då förstås).


Vad mer kan jag önska?
Jag önskar jag hade mycket pengar.



Då skulle jag kunna resa dit jag vill, när jag vill.
Inte bara på Östersjön.
Kunna ta tjänstledigt när mina fem futtiga semesterveckor tagit slut.
Göra allt som jag har drömt om länge.
Jag skulle köpa mig en ny fin säng.
Nya möbler överhuvudtaget.
Både balkongmöbler och innemöbler.
Jag skulle köpa mig en liten fin bil.
En röd...

Då skulle jag kunna åka som jag vill, korta eller långa resor.
Åka dit näsan pekar när jag har lust.
Utflykter med matsäck.
Hälsa på hos familj och vänner utan att behöva planera först.


Bara att kunna åka och storhandla.
Jisses vilken skillnad mot mina nuvarande ”storhandlingar”.
Det som får plats i Dra-maten...

 

Jag har flera goda vänner som säger
att det bara är att ringa om jag behöver hjälp.
Men jag är ju envis och vill kunna klara mig själv.
Och det gör jag ju!
Jag ser till att njuta av av det jag har.
Jag åker på mina små trippar med jämna mellanrum.
Träffar mina vänner.
Går ut och tar en öl och en bit mat då och då.
Unnar mig så mycket jag kan!

 
Men – önska kan jag ju alltid…
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar