Summa sidvisningar

söndag 21 april 2013

Vår på väg...

Jag har varit lite overksam här på bloggen på sistone.
Det kanske beror på att jag i princip stupat i soffan varenda kväll.
Brist på sol, värme och frisk luft är nog en av orsakerna.
Vintern börjar väl ta ut sin rätt.
 
Men nu börjar ju våren spira så smått iallafall.
Jag har haft tillfälle att sitta ute på loftet med fika ett par gånger.
 Jag hoppas det blir fler tillfällen den närmaste tiden.
Det är ju vårvärmen jag uppskattar mest.
När sommarsolen kommer är det ju lite för varmt för min del.
Då är det skönt att ha en norrbalkong som jag kan bo på.
 
Jag ser fram emot att kunna öppna balkongsäsongen.
Men det dröjer nog ett tag till.
Innan dess hinner jag tvätta filtar  och skura rent där ute.
 Det behövs för så här ser det ut idag!
 
Påskkryssningen med Cinderella var trevlig.
Böst med folk.
Röntgenundersökning av allas (!) bagage.
Det resulterade i 1 timmes försening för avgång.
 
I övrigt var allt som vanligt.
Makalöst god mat, lite shopping i taxfree, besök i puben och trevliga människor.
En smolket i glädjebägaren var att jag glömde min bok på bussen.
Viveca Stens fjärde bok, hann läsa en tredjedel.
Jag måste köpa en ny när jag får lön nästa vecka.
Jag fick tag på en annan bok i butiken, bara för att ha nånting att läsa.
Det var förlagan till filmen Äta sova dö.
En riktig skitbok var det, den lämnade jag i hytten.
Med flit!

På fredag är det dags för vårens traditionella dagskryssning med VikingLine Rosella
Det är mina kollegor Doris och Ulla-Maj i Hofors som i vanlig ordning fixat resan.
Några av mina vänner och kollegor följer också med.
Ser fram emot en dag med mycket mat och prat.
Buffé med mat och dryck i långa banor.
Sen blir det baren...

Idag ska jag göra några nya matlådor, har tömt lådförrådet.
Två lådor blev det igår men jag behöver göra några till för att klara veckan.
Det är så skönt att komma hem och inte behöva ställa sig vid spisen.
Bara ta fram nåt och värma nåt.
Ja - jag är bekväm av mig!

Senare idag ska jag nog ta mig en haltande promenad till brorsan.
Ett litet samtal i solskenet...
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar