Summa sidvisningar

fredag 29 mars 2013

Långhelg...

Lång härlig helg framför mig.
Jag ska vara tillsammans med delar av familjen.
Jimmie och Victor är bortresta på varsitt håll.
 
Jane kommer och firar långfredag med mig.
Vi ska äta lite smått och gott.
Smörgåstårta, hemgjord rostbiff och potatissallad.
Bara må gott och prata lite, som vi brukar när det bara är vi två.
 
Imorgon är jag bjuden till Lövbacken på påskmiddag.
Helen fyller år och ska firas.
Hoppas att det fina vädret håller i sig.
Då kan vi kanske få sitta ute på den fina altanen.
 
Därefter är det kryssning som gäller.
På söndag-måndag återfinns jag på Ålands hav.
Var?
Cinderella såklart, vad trodde ni?
 
Jag ska som vanligt bara njuta av tillvaron.
 
Innan Jane kommer ska jag ta ett varv med dammsugaren och golvmoppen.
Sen kan jag sätta mig på loftet en stund.
 
Om bara mitt ben/knä kunde varva ner en smula så skulle allt vara toppen.
Men man kan ju inte få allt.
Bara att gilla läget!
 
Hur och var ni än firar helgen så önskar jag er
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar