Summa sidvisningar

lördag 1 december 2012

Insnöad...

Nu har vi fått snö!
Massor av snö.
Massor som ingen hinner få undan.
Svårt att ta sig fram är det också.
Jag går som på nålar och spänner mig till tusen.
Helt slut när jag kommer inomhus.
 
Det tog en kvart att gå från jobbet till hållplatsen i fredags.
Helt insnöad på jobbet.
Jag hade fullt sjå att komma från skolgården.
Det var enklast att följa ett igensnöat bilspår.
 
Nästäppan har kommit tillbaka.
Det verkar som om jag blir förkyld så fort jag blir ledig.
Eller så är det så att jag tillåter mig att känna efter då.
Det är nog inte så vettigt egentligen.
 
I vilket fall som helst så har det varit en bra lördag idag.
Men det är det ju alltid.
Vaknar tidigt, en kopp kaffe, och lördagslyxfrukost innan Melodikrysset.
Krysset som är en gammal tradition.
Numera tillsammans med nätvänner.
Vinterstudion, skidor och skidskytte.
 
En dag kvar att må bra på.
Jag ska vila och ladda en hel dag till.
En hel lång söndag att ta tillvara på bästa sätt.
Kura inomhus, tända ljus och bara vara.
Hemma med KattFröken.
Det ska bli så skönt.
Inte så dumt att vara insnöad!
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar