Summa sidvisningar

onsdag 1 juni 2011

Lite tänk...

Sista jobbdagen innan långledigt.
Det har varit en del kortveckor på sistone!
Ganska skönt, men jag tappar greppet lite.
Blir liksom ingen ordning på nånting.
Men å andra sidan - vem behöver struktur - inte jag!
***
Nästa vecka blir också 3-dagars, semester på fredagen när Jimmie tar studenten!
Sen blir det en hel jobbvecka.
***
Midsommarveckan och veckan därefter har jag troligen semester, alltså två veckors semester. Jobba i sju veckor och semester två sista veckorna i augusti.
Troligen sa jag - det hänger på hur det blir med kandidater och jobb i juli, annars tar jag sammanhängande semester i juli.
***
Jamen Jimmie då, farmors lille hjälpsamme Jönsson.
Som har börjat jobba på Sandvik redan.
***
Han är femte generationen Eskilsson på Sandvik.
Det började med gammelgammelmorfar Nils 1928,
gammelmormor Lilian började 1965,
farmor Nettan 1967
och pappa Tomas 1989,
nu 2011 börjar Jimmie.
***
80 år på samma företag - det är fantastiskt!
***

1 kommentar:

  1. Vill börja med att du sprider glädje omkring dig:) Att läsa din blogg är väldigt kul och givande tycker jag. Att du lever ett härligt liv är det ingen tvekan och du gör det med rätt inställning. Du plockar dom fina bitarna och låter dom andra vara och jag lär säga att jag börjar ta efter ditt sätt att spegla tillvaron i livet=))Världen skulle vara mycket lättare om fler var som du Nettan♥
    Önskar dig en härlig kryssning och allt mys du har framför dig. Varma kramar från Pia i Storvreta

    SvaraRadera