Summa sidvisningar

söndag 20 februari 2011

Vi boar in oss...

Nu börjar vi finna oss till rätta,
både Kattfröken och jag.
Gardiner har kommit på plats
och det börjar se riktigt ombonat ut.
-----
Igår hade jag UllaCarin och Janne på middag
som tack för hjälpen med flytt.
Tyvärr kunde Helén och Tomas inte komma
med den här gången.
Det blir fler tillfällen, jag lovar...
-----
Jane var hos mig hela dan och hjälpte mig
med både det ena och det andra.
Hon gjorde köttbullar och potatis till lunch medan jag
packade upp kartong efter kartong.
Vi fick jättemycket gjort.
-----
Tillsammans fixade vi en 3-rätters meny.
Mousserande vin som välkomstdrink
Modifierad Ernst-sallad
Oxfilé provencale med sparris
Rött vin till förrätt och varmrätt
Vaniljglass med skogsbär och rån
Bayleys.
-----
Mimma och Lois kom också upp med inflyttningspresent.
Ett proffsigt förkläde!
Vi såg på Mello, pratade skit och såklart körde vi
lite frågesport!
-----
En härlig dag och kväll.
Tack bästa Jane för all hjälp!!!
-----
Nu sitter jag här och njuter av min fina lägenhet.
Värmeljus och doftljus överallt.
Ska snart fixa lite kvällsfika och börja kolla på
Mordkommissionen.
Det var ett tag sen sist.
-----

3 kommentarer:

  1. Låter som du har det helt underbart Nettan! Kramen Eva Carlsson

    SvaraRadera
  2. Haha! Vad kul att det passade så bra!
    Mjah, lägenheten var inte alls det vi var ute efter. Stor och fin så men badrum och kök var inte alls, fräscha.

    Idag ska vi kolla på en tvåa i alla fall! :)

    SvaraRadera
  3. Du frestar en alltid med så goda maträtter. Skönt att alla pusselbitar börjar komma på plats. Ser att kattfröken har installerat sig redan. Ha det bra vännen. Hälsningar Kicki Ellner.

    SvaraRadera