Summa sidvisningar

måndag 13 december 2010

Tankar...

Jag ska få hjälp att gå ner i vikt. Ska få hjälp av sjukgymnast, dietest och kurator. Regelbunden träning i vatten. Visst är det märkligt att jag måste ha hjälp för att gå ner i vikt? Varje person med övervikt vet ju precis hur man ska bära sig åt egentligen.
Att det då ska vara så svårt att få ändan ur...
Jag vet att jag måste dra ner på portioner, att jag måste kapa intag av fett och socker, att jag måste röra på mig. Energi in - energi ut! Jag vet ju allt det där.
Att det då ska vara så svårt att få ändan ur...
Härom kvällen när jag satt och tittade på en film blev jag sugen på glass. Jag gjorde paus i filmen, reste mig ur soffan och när jag kom in i köket tänkte jag - jag ska inte äta glass nu.
Varför gör jag så här mot mig själv?
Samma sak när jag blir sugen på nånting, vad som helst, bara det är nåt att äta på.
Varför gör jag så här mot mig själv?
Det är exakt som dom gånger jag försökt sluta röka (utan medicinsk hjälp) - jag blir nästan alldeles skakis - tänker bara på att jag inte ska äta nåt. Det är som om det inte är jag som bestämmer, som om nåt annat styr.
Det är ju det jag behöver hjälp med, att få verktyg så att jag tar kommandot över mina tankar och beteende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar