Summa sidvisningar

söndag 28 november 2010

Insnöad...

Så här ser det ut utanför mitt fönster ikväll. Det hade slutat snöa under eftermiddagen, men det varade inte länge.
Nu snöar det igen!
Jag har haft en skön helg, inte gjort just nånting.
Jodå, det har jag visst, jag har städat lite, gjort ren Kattfrökens låda,
och lagat lite mat, gjort några matlådor!
Det blev en rejäl kalopsgryta!
Smaskens blev det.
Skulle ha gjort en Fläskfilé Flamenco också, men jag tog all lök till kalopsen.
Nu har jag varit och köpt lök men väntar med flamencon till imorgon.
Den kan jag göra medan jag tvättar.
Skulle ha gjort det igår också, men hade glömt att det var slut på både tvätt- och sköljmedlet.
Trodde jag bokade om tvättstugan till ikväll, men jag var helt vilse bland datum så det är imorgon kväll som det är tvätt.
Nu njuter jag av första advent med kaffe och lite glass.
Jag firar nio som enastående.
Lagom till första advent flyttade jag ut från livet i Hantverkarbacken och blev min egen!
Nio händelserika år.
Jag ska fira min "independence" nästa helg.
Andra advent tillbringar jag på Östersjön och i Helsingfors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar