Summa sidvisningar

tisdag 19 januari 2021

En vanlig tisdag...



Tvättmaskinen surrar och kaffebryggaren sörplar. 

Idag kommer det ICA-leverans rätt in i farstun igen. Jag har planerat och handlat för matlagning för ett tag framåt. Om planerna håller, det visar sig. Men planeringen ger mig nåt att "spela med". 

Några middagar blir bl a kyckling med jordnötssås och ris, stekt torsk med kokt potatis och Eriks äppel-currysås, makaroner med falukorv och lingon, 





















Jag har köpt en fläskfilé, halva tänker jag skiva, banka ut och panera, stekt potatis till. Den andra halvan har jag tänkt mig steka som den är, kanske hasselbackspotatis och murkelsås. Nån dag kan jag nog klämma in en nån ost- och skinkomelett, det är enkelt och gott.










Några mättande goda mackor har jag tänkt mig. Tekakor, skinka med mimosasallad, rostbiff med rostad lök och Eriks äppel-currysås. ICAs räkmacka blir det ikväll...









Eriks såser är jättegoda, det finns många att välja mellan, t ex mango-chili, pepparsås, hollandaise och flera olika bearnaisesåser. Testa gärna!

Kaffet är urdrucket och tvättmaskinen har stannat så det är dags att ta reda på tvätten.


Lev väl!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar