Summa sidvisningar

onsdag 8 april 2020

Påsk...




Jag försöker påskstäda lite - har iaf dammsugit HELA lägenheten så nu sitter jag för ankar och pustar. Om en stund eller imorgon ska jag torka golven och försöka dammtorka, åtminstone i hyllan med glas.

Mitt lilla påskpynt (från Tupperware för hundra år sen), ett par gula äggljus, en tupp och en höna ska ställas fram.


För att pigga upp mig har jag beställt en påskblomma från Interflora som kommer att levereras med bud imorgon. Det blir fint på bordet tillsammans med pynt och gula ljus. Sen får det vara bra.

Likadan som denna men med gula blommor.

Imorgon förmiddag kommer lite påfyllning med påskmat. Ingen traditionell påskmat, det är avskaffat. Jag har beställt varor så jag kan göra mig en liten smörgåstårta. En räkcocktail får jag också ihop. Har köpt en liten bit kött, en bit ska jag steka och ha hasselbackspotatis och murkelsås till, av den andra biten ska jag försöka få till en portion Biff Rydberg.



Det blir nog påsk för mig ändå. 

Glad Påsk och Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar