Summa sidvisningar

söndag 22 december 2019

Börjar ta form...


Nettans jul börjar äntligen ta form.

Köttbullar, prinskorv bara att värma, potatis. Julcoleslaw klar till julskinkan. Köpt en färdig tom griljerad skinka, en liten rackare, ser ut som en knöp.

Glaserade tjocka spjäll och en liten Jansson, Omelett med champinjonstuvning. Skagenröra på ägghalvor. Små krustader med rester av skagenröra och stuvning. Vörtbröd och ost.


Så här ser mitt köksbord ut för tillfället, allt på en gång Just nu har en pepparkaka blivit klar. Kanske gör jag frosting till den, kanske! Jansson och spjällen ska snart göras. När jag åt biffstek med lök igår så blev det mycket lök över som jag tar till Jansson.

Det är trångt om saligheten i ugnen, jag önskar jag hade en spis med dubbla ugnar, som jag hade i Hantverkarbacken (i mitt förra liv). Den var superbra när man skulle göra mycket mat.



Allt som ska gräddas gör jag i folieformar, bra när man ska förvara och plocka ut och in i flera dagar. Det är kanske inte så snyggt på julbordet, men va spelar det för roll, det är ju bara jag som ska äta.

Jag ska stryka ett par röda dukar och lägga på borden. Har till och med köpt ett par julblommor. 


Allt för att försöka höja den riktiga julkänslan som egentligen är långt borta. Om några dagar är det över och det blir som vanligt igen! 

Om en stund ska jag provsmaka skinka och coleslaw, kanske knäcka OPn och ta en lilling... 

Lev väl!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar