Summa sidvisningar

lördag 8 april 2017

Förkyld eller inte...

Skynda skynda bli frisk till påsk.

Frisk förresten, jag är inte sjuk men det känns så.
Förkyld eller inte förkyld, det är frågan.
Det går liksom i skov på nåt märkligt vis.
Timvis.

Vaknar med nästäppa - nästäppa försvinner.
Snordropp däremellan.
Nysningar, miljoners i rad - nysningar slut.
Nästäppa - nästäppan borta.
Huvudvärk hela tiden.
Osv osv osv.

Hursomhelst, jobbigt är det och jäkligt tröttsamt.
Jag sover från och till hela tiden.
Tur att jag har långledigt den här helgen!

Jag måste helt enkelt känna mig pigg till påsk.
På långfredag har jag planerat för 
3-rätters middag med Tomas, Helen och Ulla.
Om jag nu orkar förstås.
Men det går ju faktiskt att lämna återbud och skjuta upp!
Jag måste känna efter.

Igår lämnade jag återbud till Viviann,
min fd svägerska som jag inte träffat på några år.
Det har vi skjutit upp till efter påsk.

På påskafton åker jag till Helsingfors.
Det tänker jag inte skjuta upp. 
Jag har betalt och gjort klart för länge sen!
En av mina vanliga bara-Nettan-fylla-på-energi-trippar.
Inte göra nåt.
Bara äta, dricka, läsa och sova.
I världens bästa sällskap - mitt eget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar